Olsztyn24

Olsztyn24
17:07
24 listopada 2024
Emmy, Jana

szukaj

Ludzie

Polityka

Finanse

Inwestycje

Transport

Kultura

Teatr

Literatura

Wystawy

Muzyka

Film

Imprezy

Nauka

Oświata

Zdrowie

Bezpiecz.

Sport

Bez barier

Wypoczynek

Religia

Personalia

NGO

BWA

FWM

MBpG

MWiM

MBP

WBP

OPiOA

T.Jaracza

Co?Gdzie?

Wideo

Galeria

FWM | 2024-10-08 16:37

Kaan Bulak i instrumenty elektroniczne. Filharmonia zaprasza na koncert

Olsztyn

Filharmonia Warmińsko-Mazurska w Olsztynie zaprasza na sobotni (12.10) koncert „Spectrum” Kaana Bulaka. Początek wieczoru muzyki elektronicznej, który odbędzie się we foyer filharmonii, o godzinie 20.00.

Kaan Bulak tworzy doświadczenie dźwiękowe, które przeniesie publiczność od śpiewu ptaków w głąb współczesnego życia, między kulturami i poza gatunkami. Czasami świeży powiew natury, czasami ciężki groove wahadłowy grany przez orkiestrę. Muzyk zadaje fundamentalne pytania, rozszerzając dźwięki fortepianu o elektronikę. Jak usłyszeć melodie podczas snu? Jak poczuć łączność z naturą w przemysłowym świecie? Gdzie jest jednostka pomiędzy tym wszystkim?

Elektroniczny performance w otoczeniu architektury holu Filharmonii. Dźwięki syntezatorów połączą się z dźwiękami instrumentów, otaczając publiczność i tworząc przestrzeń do tańca.

Kaan Bulak - instrumenty elektroniczne

Kompozytor, pianista i reżyser dźwięku Kaan Bulak urodził się w Aachen w 1991. Dzieciństwo spędził w Stambule, gdzie pierwszy raz zetknął się z fortepianem w wieku 5. lat. Podczas pobierania nauki szkolnej w Stuttgarcie, gry na tym instrumencie uczył się u Andreja Jussowa. Po jego przelotnym zainteresowaniu matematyką i ekonomią w Kolonii, Bulak odnalazł swoją drogę w dziedzinie produkcji muzycznej i kompozycji. Szlifował swoje umiejętności w Instytucie SAE, a następnie na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie z Jean-Borisem Szymczakiem (w Funkhausie w Berlinie w zakresie reżyserii dźwięku) i Martinem Supperem (w zakresie kompozycji elektroakustycznej) jako mentorami. W latach 2018-2020 Bulak był jednym z kompozytorów uczestniczących w akcji #bebeethoven. W tym czasie zgłębiał on możliwości rozszerzania brzmienia akustycznych instrumentów. Wraz z firmą Martion Audiosysteme opracował głośnik „Lynch” 360° i dokonał wielu nagrań eksperymentalnych jako artysta-rezydent w Centrum Sztuki i Mediów w Karlsruhe. W tej samej roli, tym razem w Centrum Sztuki w Paryżu w sezonie 2023/2024, pracował nad swoim II Koncertem fortepianowym, pierwszą operą i kilkoma innymi utworami. Z kolei jego I Sonata wiolonczelowa stała się stałym punktem programów przesłuchań akademickich.

Stambuł i Berlin są miastami, które wpłynęły na artystę najbardziej; zainspirowały go do komponowania muzyki ponad granicami geograficznymi i kulturowymi. Co interesujące, granice między instrumentami akustycznymi i elektronicznymi także zacierają się w twórczości Bulaka. Najlepszym przykładem na to są jego koncerty na własny zespół: smyczki, fortepian i elektronika połączone z głośnikami 360°, a to wszystko poszerzone o techniki aktywacji tego, co słyszymy podświadomie.

Muzyka i improwizacje Bulaka brzmiały z takich estrad i podczas takich wydarzeń, jak Opera w Zurychu, Filharmonia Berlińska, Filharmonia w Hamburgu, Festiwal w Verbier, klub muzyczny LSO St. Luke’s w Londynie, Şerefiye Sarnıcı w Stambule, Filharmonia w Dortmundzie, Konzerthaus w Berlinie, hotel Schloss Elmau, Centrum Sztuki i Mediów w Karlsruhe i Festiwal Sónar w Stambule. Kaan Bulak współpracował z takimi artystami, jak na przykład Sarah Aristidou, Robert Lippok, Cosmin TRG, Anastasia Kobekina, Luise Enzian czy Taner Akyol Trio.

Artysta mieszka obecnie w Berlinie i prowadzi własną markę sztuki audiowizualnej Feral Note z własnym studiem nagrań i salonem muzycznym. Ponadto przekazuje swoje doświadczenie w zakresie produkcji muzycznej na cyklicznych warsztatach w berlińskim Instytucie Clive’a Davisa, należącego do Uniwersytetu w Nowym Jorku.

Zapraszamy!

R E K L A M A
UWAGA: W związku z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2018/679 (RODO) informujemy, że wyłączyliśmy możliwość komentowania artykułów w serwisie Olsztyn24. Wszystkie dotychczasowe komentarze wraz z danymi osobowymi komentujących zostały usunięte. Osoby chcące wypowiedzieć się na prezentowane na naszych łamach tematy zapraszamy do komentowania na naszym profilu facebookowym oraz kanale YouTube.
Pracuj.pl
Olsztyn24