FWM | 2021-02-08 14:26
Filharmonia otwiera się już w ten piątek. Zaprasza na walentynkowe koncerty i galę operową
Gala walentynkowa (Fot. FWM)
W związku z decyzjami rządu, z dniem 12 lutego możliwe jest organizowanie koncertów z zapełnieniem 50% widowni. Dlatego też Filharmonia Warmińsko Mazurska zaprasza na koncertową Galę walentynkową (12.02 i 14.02) oraz Galę operową (on-line, 13.02).
» Gala walentynkowa - koncert otwarty dla publiczności w sali koncertowej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
12 lutego godz. 19.00 oraz 14 lutego godz. 18.00
Filharmonia Warmińsko-Mazurska zaprasza na pierwszy w tym roku koncert z udziałem publiczności - Galę walentynkową, podczas której wystąpią znakomici śpiewacy: sopranistka Adriana Ferfecka, tenor Piotr Buszewski i baryton Szymon Komasa, a towarzyszyć im będzie orkiestra symfoniczna filharmonii pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego.
Soliści koncertu to wybitni artyści, którzy pomimo młodego wieku już zawojowali światowe sceny operowe. W programie popisowe arie oraz najsłynniejsze duety miłosne.
* W programie:
Georges Bizet - I Suita z Carmen (cz. 1)
Giacomo Puccini - aria Lauretty O mio babbino caro z I aktu opery Gianni Schicchi
Stanisław Moniuszko - aria Stefana z kurantem Cisza dokoła z III aktu opery Straszny dwór
Stanisław Moniuszko - aria Miecznika Kto z mych dziewek z II aktu opery Straszny dwór
Georges Bizet - I Suita z Carmen (cz.2)
Charles Gounod - aria Julii Je veux vivre dans le reve z I aktu opery Romeo i Julia
Gioacchino Rossini - aria Figara Largo al factotum z I aktu opery Cyrulik sewilski
Wolfgang Amadeusz Mozart - duet La ci darem la mano z I aktu opery Don Giovanni
Georges Bizet - I Suita z Carmen (cz. 3 i 4)
Giuseppe Verdi - aria Księcia Mantui La donna e mobile z III aktu opery Rigoletto
Giacomo Puccini - aria Musetty Quando m’en vo z II aktu opery La Boheme
Giacomo Puccini - duet Mimi i Rodolfo O soave fanciulla z I aktu opery La Boheme
Georges Bizet - I Suita z Carmen (cz. 5)
Georges Bizet - aria Toreadora (Escamillo) Votre toast z II aktu opery Carmen
Giuseppe Verdi - duet Alfreda i Violetty - Libiamo z I aktu opery Traviata
Bilety w cenie 50 zł (normalny) i 35 zł (ulgowy) do nabycia na stronie www.bilety.filharmonia.olsztyn.pl i w kasie filharmonii czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-17.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem.
» Koncert on-line PPV: Gala operowa
13 lutego godz. 18.00
Platforma streamingowa: www.live.filharmonia.olsztyn.pl
Wszystkim, którzy jednak wolą jeszcze zostać w domu, filharmonia przygotowała również muzyczną walentynkę w postaci karnawałowego koncertu online PPV - Galę operową z sopranistką Katarzyną Mackiewicz i orkiestrą symfoniczną filharmonii pod batutą Piotra Sułkowskiego.
* W programie szampańskie arie operowe i operetkowe oraz pełne lekkości i wiedeńskiego wdzięku walce i polki Johanna Straussa syna:
Johann Strauss II - walc Nad pięknym modrym Dunajem op. 314
Giacomo Puccini - aria Lauretty O mio babbino caro z I aktu opery Gianni Schicchi’
Johann Strauss II - polka Annen - Polka op. 117
Giacomo Puccini - aria Mimi Si, mi chiamano Mimi z opery La Boheme (opr. H. Prusinowski)
Johann Strauss II - walc Wino, kobiety i śpiew op. 333
Giuseppe Verdi - recytatyw i aria Violetty E strano!... Sempre libera z I aktu opery Traviata
Johann Strauss II - polka Tritsh-Tratsh – Polka op. 214
Emmerich Kálmán - Czardasz Silwy Heia, in den Bergen... z operetki Księżniczka Czardasza (opracowanie R. Kłoczko)
Leroy Anderson - Sleigh ride
Johann Strauss I - Marsz Radetzkiego
Dostęp do koncertu on-line w cenie 20 zł można wykupić na stronie www.bilety.filharmonia.olsztyn.pl oraz w kasie filharmonii czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-17.00.
Zapraszamy!
******
Adriana Ferfecka - sopran
Ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego profesor Jolanty Janucik. W sezonie 2014/2015 była członkiem Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
Adriana Ferfecka jest laureatką pierwszych nagród w licznych konkursach, między innymi: Międzynarodowym Konkursie dla Śpiewaków Operowych Ferruccio Tagliavini w Austrii (2014), Międzynarodowym Konkursie Le Grand Prix de l’Opera in Romania (2014), Konkursie Śpiewu Klasycznego DEBUT w Niemczech (2014), Międzynarodowym Konkursie Operowym Ottavio Ziino we Włoszech (2014), Międzynarodowym Konkursie Śpiewu Iris Adami Corradetti we Włoszech (2016). Zdobyła trzecią nagrodę oraz Nagrodę Specjalną Soroptimist Club Vercelli Prize w 69 Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Gian Battisty Viottiego we Włoszech.
W 2015 roku uczestniczyła w Projekcie Young Singers Project na Salzburger Festspiele w Austrii, gdzie wykonała partię Rozyny w operze Cyrulik Sewilski Rossiniego. W latach 2015–2017 związana była z berlińską Deutsche Oper Berlin, gdzie wystąpiła w takich partiach, jak Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie, Xanthe w Miłości Danae, Krista w Die Sache Makropulos, Barbarina w Weselu Figara, Frasquita w Carmen czy Zerlina w Don Giovannim. W sezonie 2016/2017 zadebiutowała na deskach Teatro dell’Opera di Roma jako Corinna w Podróży do Reims.
W kolejnych sezonach Adriana Ferfecka wystąpiła w rolach Zuzanny w Weselu Figara w Teatro Lirico di Cagliari, Nelli w Giannim Schicchim w Dutch National Opera w Amsterdamie, Valencienne w Wesołej wdówce w Teatro La Fenice oraz Teatro dell’opera di Roma, Micaeli w Carmen w Deutsche Oper w Berlinie, Ilii w Idomeneo w Teatro dell’opera di Roma.
Partią Mimi w Cyganerii w Operze Śląskiej w Bytomiu zadebiutowała na polskich scenach operowych. Kreowała postać Saffi w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz Adiny w operze śląskiej. Angaże w sezonie artystycznym 2020/2021 to przede wszystkim partia Mimi w operze Wrocławskiej oraz Micaela i ponownie Mimi w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, a także rola Liu w Teatro dell’opera di Roma w Rzymie.
Wykonała główna role w operze Siostra Angelica na Inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.
Adriana Ferfecka współpracowała z takimi reżyserami, jak: Damiano Michieletto, Robert Carsen, David Alden, David Herman, Ole Anders Tandberg, Jan Philipp Gloger, Roland Schwab oraz dyrygentami: Stefano Montanari, Michele Mariotti, Bassem Akiki, Jerzy Maksymiuk, Marc Albrecht.
Szymon Komasa - baryton
Urodził się w Poznaniu. Naukę muzyki rozpoczął w wieku 7 lat od gry na wiolonczeli. Kontynuował ją w Szkole Muzycznej nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. W 2004 roku rozpoczął studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Ukończył je w 2009 roku dyplomem z wyróżnieniem.
W tym samym roku rozpoczął podyplomowe studia śpiewu operowego w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, a następnie kontynuował naukę śpiewu w prestiżowej Juilliard School of Music w Nowym Jorku w programie Artist Diploma of Opera Singing w klasie śpiewu Edith Wiens. Jest laureatem i zwycięzcą wielu międzynarodowych konkursów wokalnych w kategoriach operowych m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Veronicii Dunne w Dublinie w (2011), Międzynarodowego Konkursu im. Marcelli Sembrich-Kochańskiej w Nowym Jorku (2014) i pieśniarskich (Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu-2009). Zadebiutował partią Schaunarda w La Boheme w Teatro Filharmonico/Arena di Verona we Włoszech (2009).
Z recitalami pieśni wystąpił w Carnegie Hall w Nowym Jorku (2012) oraz Wigmore Hall w Londynie(2012). Śpiewa w wielu teatrach operowych w Polsce i za granicą.
Oprócz klasycznych partii operowych takich kompozytorów jak, Mozart, Bellini, Donizetti czy Verdi, artysta z ogromnym sukcesem wykonuje partie w operach współczesnych kompozytorów m.in. Korine Fujiwara (The Flood) czy Pawła Mykietyna (Czarodziejska góra).
Poza śpiewaniem Szymon Komasa uwielbia kino oraz akrobatykę.
Katarzyna Mackiewicz - sopran
Urodziła się w Lubaniu na Dolnym Śląsku. W 2009 roku ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Konserwatorium Muzyczne im. N. Rimskiego-Korsakowa w Petersburgu w klasie śpiewu solowego prof. N. Drozdowej Wajner. Podczas studiów odbyła staż w Akademii Młodych Śpiewaków Operowych przy Teatrze Maryjskim.
Katarzyna Mackiewicz jest laureatką wielu nagród międzynarodowych konkursów wokalnych, jak również nagród za osiągnięcia muzyczne. W 2019 roku została doceniona przez Wysoka Kapitułę Moskiewskiej „Złotej Maski” za kreację Hanny Glavari w operetce Lehara Wesoła wdówka w reżyserii G. Madia. W 2010 roku została uhonorowana prestiżową nagrodą teatralną „Zolotoj Sofit” za rolę Karlotty w operze komicznej C. Millockera Gasparon, została również ogłoszona Najlepszą Aktorką Operetkowo-Musicalową w sezonie 2009/2010. W latach 2000 i 2005 była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki RP, w 2001 roku - stypendystką Prezydenta Miasta Wrocławia, została też laureatką nagrody „Szkolny Nobel - Wrocław 2000”, przyznawanej dla utalentowanej młodzieży przez władze Województwa Dolnośląskiego. W 2008 roku została laureatką programu stypendialnego „Młoda Polska”.
Jej przygoda z muzyką rozpoczęła się już w wieku 8 lat. W 1998 roku ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia im. L. Różyckiego w Świdnicy w klasie fortepianu. Naukę śpiewu rozpoczęła w 1998 roku w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. R. Bukowskiego we Wrocławiu. W latach 2002–2005 studiowała na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. G. Flicińskiej-Panfil.
W repertuarze śpiewaczki znajdują się partie operowe i operetkowe. W 2019 roku rozpoczęła współprace z Operą Śląską w Bytomiu, gdzie kreuje partię Szekspirowskiej Julii w operze Gounoda Romeo i Julia, a także Łucji w operze Donizettiego Łucja z Lammermooru. W 2016 roku rozpoczęła współpracę z Operą Wrocławską, gdzie występowała jako Micaela w Carmen, Leila w Poławiaczach pereł, Violetta Valery w Traviacie i Małgorzata w Fauście (superprodukcja w Hali Stulecia w 2017 roku).
W 2015 roku na deskach Astana Opera w Kazachstanie zaśpiewała partię Violetty Valery. Tą rolą zadebiutowała też w październiku 2014 roku na deskach Teatru im. Stanisławskiego i Nemirowicza-Danczenko w Moskwie. Od 2014 roku współpracuje z Państwową Operą w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji, gdzie wykonuje partię Leily w operze Poławiacze pereł. Od 2010 roku gościnnie występuje w Państwowej Tatarskiej Operze im. M. Dzhalila w Kazaniu, gdzie regularnie pojawia się w takich spektaklach, jak Carmen (Micaela), Czarodziejski flet (Pamina), Poławiacze pereł (Leila), Zemsta nietoperza (Rosalinda). Od 2009 roku jest solistką Teatru Komedii Muzycznej w Petersburgu, gdzie wciela się w Rosalindę w Zemście nietoperza, Hannę w Wesołej wdówce, Maricę w Hrabinie Marica, Fedorę w Księżniczce cyrku, Madelaine w Chłopce, Karlottę w Gasparon, Gabrielę w Wiedeńskiej krwi, Lizę w Krainie uśmiechu, Odettę w Bajaderze.
Uczestniczyła w licznych konkursach wokalnych, z których warto wyróżnić: The Riccardo Zandonai International Opera Competition 2014 w Riva del Garda (III nagroda); Belvedere Hans Gabor International Opera Competition 2013 w Amsterdamie (nagroda specjalna); Międzynarodowy Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej 2010 w Krakowie (I nagroda); Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. F. Lehara 2010 w Budapeszcie (I nagroda); Konkurs Wokalny Wiesna Romansa 2010 w Petersburgu (I nagroda); IV International Competition of Opera Singers St. Petersburg 2009 (nagroda specjalna); International Jacub Pustina Competition 2008 w Czechach (III nagroda); Międzynarodowy Konkurs Wokalny im I. Godina 2008 w Vrable na Słowacji (II nagroda); Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. F. Platówny 2002 we Wrocławiu (II nagroda); International Art & Music Competition 2001 w Takasaki, Japonia (I nagroda); International Vocal Competition A. Kucigins 2001 w Wilnie (I nagroda); International Takasaki Art & Music Competition 1999 w Japonii (II nagroda).
Prowadzi czynną działalność koncertową głownie za granicą. Brała udział w wielu festiwalach, m. in. w VII Internationale Musikfreizeit w 1999 roku w Limburgu, Festiwalu im. Moniuszki w Kudowie Zdroju w 2000 roku, VII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej we Wrocławiu w 2001 roku, III Festiwalu Międzynarodowy Tydzień Konserwatoriów w Petersburgu w 2003 roku, Międzynarodowym Festiwalu Gwiazdy Białych Nocy w Petersburgu w 2005 roku, Festiwalu Jakub Pustina i jego goście w 2008 w Czechach, Międzynarodowym Festiwalu Operowym im. F. Szaliapina w Kazaniu w latach 2010, 2011, 2013 i 2014, International Music Festival Musica Viva w Bukareszcie w 2013 roku, I Budapesti Operett Musical Fesztival w Budapeszcie w 2013 roku, IV International Pafos Open Music Festival na Cyprze w 2014 roku, Musica Riva Festival w Riva del Garda we Włoszech w 2014 roku, Opera in Tallin City Hall w Estonii w 2014 roku, Festival Silk Way 2015 w Astanie, Feel Russia 2016 w Monachium, Atenach i Wiedniu, XXIV Festiwalu Operowym w Bydgoszczy w latach 2017 i 2019. 51 i 52 Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju w 2017 i 2018 roku. Niejednokrotnie występowała na zaproszenie Polskich Instytutów Kultury, m.in. w Petersburgu, Pradze, a także Polskiej Ambasady w Czarnogórze, Kazachstanie i Japonii. Corocznie w Petersburskiej Filharmonii im. D. Szostakowicza odbywają się jej solowe koncerty. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt występów podczas tournees po Holandii i Belgii razem z zespołem Opery im. M. Dhzalila w Kazaniu, gdzie występowała w takich spektaklach, jak Carmen jako Micaela (2010 i 2015), Czarodziejski flet jako Pamina (2011), gala koncertowa „Noc w Operze” (2012), Poławiacze pereł jako Leila (2014).
Michał Jopek - tenor
Ukończył ZPSM II stopnia im. G. Bacewicz w Koszalinie w klasie gitary Dariusza Schmidta. W szkole tej kształcił się również wokalnie pod okiem Lucyny Górskiej. Ukończył studia I stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu Ryszarda Wiesława Bednarka oraz Bartłomieja Tomaki. Obecnie jest studentem I roku studiów II stopnia w klasie R.W. Bednarka i B. Tomaki. Brał udział w kursach wokalnych Barbary Kubiak, Mariusza Kwietnia oraz aktorskich Ireneusza Czopa i Renaty Dymnej.
W 2018 zdobył wyróżnienie w V Ogólnopolskim Konkursie w Brzesku. W latach 2018/2019 i 2019/2020 był stypendystą Rektora AMFN w Bydgoszczy. W październiku 2019 śpiewał na XXI Leszczyńskim Festiwalu Muzycznym im. Romana Maciejowskiego. W sierpniu 2020 wziął udział w cyklu koncertów „Tu gdzie śpiewał Jan Kiepura” w Krynicy-Zdroju.
Debiutował na scenie w roku 2017, kreując rolę Toniego w operetce Księżniczka czardasz Kálmána (adaptacja Wojciecha Adamczyka) w reżyserii Ryszarda Smędy. W 2018 roku wystąpił w Operze Nova jako Oficer w operze Cyrulik sewilski Rossiniego. Ma na swym koncie takie kreacje sceniczne jak: Karol w operetce Sto szaleństw, czyli nowy Don Kichot Moniuszki, Hrabia Daniłło i Camille de Rosillon w operetce Wesoła wdówka Lehara, Mengone w operze Aptekarz Haydna czy Damazy w operze Straszny dwór Moniuszki w inscenizacji Opery Nova. W swoim repertuarze posiada także dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in. Requiem d-moll KV 626 Mozarta.
Współpracował z Filharmonią Gorzowską, Filharmonią Koszalińską (Familijny Park Sztuki), Filharmonią Pomorską (audycje dla dzieci). Śpiewał pod batutą Piotra Wajraka, Jerzego Wołosiuka, Michała Dworzyńskiego, Rafała Kłoczki. Brał udział w spektaklach reżyserowanych przez Beatę Redo-Dobber, Jitkę Stokalską, Marka Zajączkowskiego.
UWAGA: W związku z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2018/679 (RODO) informujemy, że wyłączyliśmy możliwość komentowania artykułów w serwisie Olsztyn24. Wszystkie dotychczasowe komentarze wraz z danymi osobowymi komentujących zostały usunięte.
Osoby chcące wypowiedzieć się na prezentowane na naszych łamach tematy zapraszamy do komentowania na naszym profilu facebookowym oraz kanale YouTube.