wb | 2019-12-11 20:24
Projekt „Nowy zwyczaj - Ograniczaj” finiszował w SP 34
Fundacja „Szalony Krasnolud”, przy wsparciu Miejskiego Zespołu Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie, zorganizowała i przeprowadziła konkurs na projekt gry „bez prądu” pod hasłem „Nowy zwyczaj - Ograniczaj”. Dzisiaj (11.12) podczas gali w Szkole Podstawowej nr 34 poznaliśmy wyniki konkursu i jego laureatów.
Celem konkursu było przygotowanie projektu klasycznej gry stolikowej, gry nie wymagającej zasilania prądem, której tematyka odwołuje się do bezpiecznych zachowań młodych ludzi, w szczególności zaś do przeciwdziałania uzależnieniom, niezależnie od ich źródeł. Bo uzależnić się można nie tylko od narkotyków, dopalaczy czy alkoholu, ale także od komputera, smartfonu czy telewizora.
W ogłoszonym w październiku br. konkursie mogli wziąć udział uczniowie olsztyńskich szkół podstawowych. Wyzwanie podjęło ponad 100 autorów, którzy indywidualnie lub grupowo przygotowali i zgłosili do konkursu 52 prace, czyli propozycje klasycznych gier stolikowych. Autorami gier byli uczniowie z 15 publicznych szkół podstawowych: 3, 5, 6, 7, 11, 13, 15, 18, 19, 22, 23, 29, 30, 33, 34, a także 2 szkół niepublicznych: NSP Piątka i SSP 101.
Konkursowe jury wydało następujący werdykt:
» kategoria SPI (klasy I-III szkół podstawowych):
1. miejsce - Lea Bogdan, SP 5 - za projekt gry „Komórkowa aktywacja”
2. miejsce - Nadia Cieślińska, Dominika Marciniak, Wiktoria Babiel, Lena Wójtowicz, Maja Borkowska, Alicja Budzyńska, SP 5 - za projekt gry „Uciekaj w kosmos od uzależnień”
3. miejsce - Karina Wiska, SP 22 - za projekt gry „Uwolnieni z sieci”
» kategoria SPII (klasy IV-VI szkół podstawowych):
1. miejsce - Urszula Tarnowska, SP 29 - za projekt gry „Droga przez życie”
2. miejsce - Natalia Zielaskiewicz, SP 33 - za projekt gry „Komórka kontra komórka”
3. miejsce - Karina Tomaszewska, SP 33 - za projekt gry „Fik mik złe nawyki usuń w mig!” i Bartłomiej Puścian, SP 30, za projekt gry „Jeszcze jeden level”
» kategoria SPIII (klasy VII i VIII szkół podstawowych):
1. miejsce - Milena Połucha, SP 34 - za projekt gry „Przytul Olsztyn”
2. miejsce - Aleksandra Bobrowiecka, Zuzanna Chachiel, Marta Warechowska, SP 29 - za projekt gry „Stop uzależnieniom!”
3. miejsce - Wiktoria Ruść, Nikola Gruchała, SP 33 - za projekt gry „Juko go”.
Zarząd Fundacji Szalony Krasnolud przyznał też dodatkowo wyróżnienia za 5 projektów gier uczniom w kategoriach SPI i SPII.
Bezpośrednio po ogłoszeniu wyników konkursu i wręczeniu nagród rzeczowych, których wartość sięgała 6 tys. złotych, w klasach autorek projektów gier: „Droga przez życie” (1. miejsce w kategorii SPII) oraz „Przytul Olsztyn” (1. miejsce w kategorii SPIII) przez animatorów Fundacji Szalony Krasnolud zostały przeprowadzone interesujące i bardzo konstruktywne warsztaty poświęcone historii i tworzeniu gier „bez prądu”.
Organizatorów konkursu cieszy fakt, że część prac była na nadspodziewanie wysokim poziomie, zarówno pod względem merytorycznym, jak i formy przygotowania. Kilka projektów, po drobnych korektach, nadaje się do profesjonalnego wydania jako gry planszowe. Niewykluczone, że niebawem najlepsze gry zobaczymy w szkolnych świetlicach.
Z D J Ę C I A
F I L M Y
Gala wieńcząca projekt „Nowy zwyczaj - Ograniczaj”
11-12-2019
G A L E R I A
UWAGA: W związku z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2018/679 (RODO) informujemy, że wyłączyliśmy możliwość komentowania artykułów w serwisie Olsztyn24. Wszystkie dotychczasowe komentarze wraz z danymi osobowymi komentujących zostały usunięte.
Osoby chcące wypowiedzieć się na prezentowane na naszych łamach tematy zapraszamy do komentowania na naszym profilu facebookowym oraz kanale YouTube.